Generální ředitel řídí celou organizaci, vytváří a implementuje strategii směřující ke stanoveným cílům.
Typické činnosti a pracovní náplň
|
- vyhodnocuje finanční a další analýzy týkající se činnosti firmy
- schvaluje finanční rozpočty a rozhoduje v marketingové, obchodní i výrobní politice firmy
- řídí, kontroluje a koordinuje výsledky práce vrcholového managementu
- připravuje strategii a byznys plán, které následně schvaluje vlastník firmy
- zásadním způsobem ovlivňuje a rozvíjí firemní kulturu
- uzavírá nebo schvaluje strategické aliance a partnerství s jinými společnostmi
Zkušenosti vhodné pro tuto pozici
|
- strategické myšlení
- komplexní myšlení
- přizpůsobivost (flexibilita)
- zvládání zátěžových situací
- komunikační dovednosti
- prezentační dovednosti
- vyjednávací schopnosti
- kritický pohled
- organizační schopnosti
- vnímání příležitostí a jejich kritické hodnocení
- důvěra ve schopnosti ostatních
- schopnost motivovat druhé
- MBA studium